realitycheck!

Ja så var det sista dagen i Januari, jävlar vad tiden går..

Jenny, en av mina nya underbara klasskompisar fyllde 30 igår och självklart skulle detta firas.
Jonna, Lotta, Jenny, Jag och Cajsa åt en underbart god middag (tack Jenny) För att sedan dricka oss fulla på martini, vin och cider..=)

Taxin tog vi kvartöver 12 till Etagé i Malmö, måste ju visa alla ovanför Skåne att det finns andra klubbar än bara nationer..:P
Även om Etage har mist sin charm, (enl mig, kanske för att jag livit gammal och inte uppskattar trängsel, konstigt raggande killar och stupfulla människor).
Men vi 5 höll oss på schalgergolvet, där de spelade gamla goa låtar :D Och dansade satan ta mig..=) Även om det dök upp en hel del wierd guys så var det trevligt trevligt!

Ajja, nu till realitychecken.. Vi går ut från Etagé vid kvart över tre plötsligt hör Cajsa och jag typ ett smatter, låter lite som knallpistol, smällare ngt sånt, men ändå är ljudet väldigt obekant. 4 sådanna skott hörs och sen blir det tyst, Vad hände sa cajsa? Mer behöver vi inte tänka på det för när vi kommer fram till stortorgetspakering ligger där en människa bland en hop av människor, skjuten får vi reda på av en kille som kommer springande för att tillkalla Polis. Sen bryter helvetet ut folk skriker poliser springer från alla håll och kanter taxibilarana dirigeras om och mitt i allt snöfall står jag en bit bort och ser hur de förjäves försöker rädda livet på killen. Jag blir rädd men kan  inte röra mig, han är ju helt livlös, är det såhär det ska vara? Tankarna kan ju inte låta bli att fara genom huvudet, vad händer nästa gång, kanske är man själv på fel plats vid fel tillfälle..? Även om jag vet att sådanna saker är "interna" så va fan, det är en pistol som avfyrats, 4 ggr, för att döda.. SJUKT. Jag läser om det i tidningar varje dag, men att uppleva att höra, det är en helt annan sak.
Dessutom är det fullt av människor på platsen, men ingen hejd finns, men å andra sidan vem våga springa efter en beväpnad man/kvinna? VEM? Polisen gjorde ett bra jobb, C och jag fick gå lite längre för att hitta en taxi, hem kom vi..... Men oj så rädd jag var!

"Skotlossning på stortorget", sydsvenskan.

Kommentarer
Postat av: My

Gud vad hemskt det måste varit. Hörde om det på nyheterna imorse. Hoppas vi ses snart gumman! Puss!

2010-01-31 @ 15:38:02
URL: http://myssel.blogg.se/
Postat av: Lajna

men usch!!! vart har jag egentligen flytta?! ;)

2010-01-31 @ 21:54:30
URL: http://lajna.se
Postat av: Emma K

Update snart??!...

2010-02-23 @ 09:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0